Το Forum της Αλεξάνδρας & του Nick Marvel Αρχική σελίδα Το Forum της Αλεξάνδρας & του Nick Marvel

 
 Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΕγγραφήΕγγραφή 
 ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. Θ. ΜΠΟΥΚΑ...

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Το Forum της Αλεξάνδρας & του Nick Marvel Αρχική σελίδα -> Για την πίστη μας, για την πατρίδα μας, για τους δικούς μας!
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ads






Δημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 20, 2017 1:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Ads

Επιστροφή στην κορυφή
tati1990



Συμμετάσχουν: 10 Ιούλ 10
Δημοσιεύσεις: 36

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 04, 2017 12:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. Θ. ΜΠΟΥΚΑ... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τα τελευταία έτη εμφανιζόταν στο Διαδίκτυο κείμενο που είχε δημοσιευθεί στο 1-16/2/1995 φύλλο (σελ. 15) της 15νθήμερης εφημερίδας της Εκκλησίας της Ελλάδος με τίτλο «Εκκλησιαστική Αλήθεια», την ευθύνη εκδόσεως της οποίας είχε το «Γραφείο Τύπου» της Εκκλησίας με Διευθυντή και αρχισυντάκτη τον εκλιπόντα Ιωάννη Χατζηφώτη.

Στο κείμενο αυτό, με αφορμή δραστηριότητες του κ. Θεοφάνη Μπούκα, παρατίθεται η από 9/2/1991 επιστολή του μακαριστού π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου με τη διαπίστωση ότι ο κ. Μπούκας δεν εγκατέλειψε όσα του κατελόγιζε ο π. Αντώνιος.

Επειδή, ήδη διανύοντας το έτος 2017, με λύπη μας προβαίνουμε στην ίδια διαπίστωση (Ενημέρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, Ε. Β. Β.& Β. της 12ης Απριλίου, σχετικά με σεμινάρια «Προσωπικής Ανάπτυξης και Αυτοβελτίωσης»), οφείλουμε να επαναδημοσιεύσουμε το εν λόγω κείμενο, καθώς και την επιστολή του π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου.

ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο κ. Θ. ΜΠΟΥΚΑΣ

Τον τελευταίο καιρό ο κ. Θεοφάνης Μπούκας δραστηριοποιείται και πάλι εναντίον του π. Αλεβιζοπούλου και ζητά την καθαίρεσή του, με βάση τον ΝΒ΄ κανόνα των Αγίων Αποστόλων, μια και δεν δέχεται «επιστρέφοντα από αμαρτίας»!

Αλλά, όπως φαίνεται από την παρακάτω επιστολή του π. Αλεβιζοπούλου, με ημερομηνία 9/2/1991, ο κ. Μπούκας δεν «επέστρεψε», δηλαδή δεν παραδέχθηκε, ούτε και εγκατέλειψε τις «αμαρτίες» που του κατελόγιζε ο π. Αντώνιος. Και οι αμαρτίες αυτές δεν ήταν κάποιες θεολογικές πλάνες, αλλά η ίδια η «επιστημονική ψυχολογία» του κ. Μπούκα, την οποία συνεχίζει να ασκεί στα σεμινάρια της νέας εταιρείας του.

«Σεβασμιώτατον

Μητροπολίτην Ύδρας κ. Ιερόθεον,

Πρόεδρον της Σ.Ε. επί των αιρέσεων.


Σεβασμιώτατε,

Με έκπληξή μου διάβασα στην εφημερίδα «Απογευματινή» της 3/2/1991, στη σελίδα 49, «δήλωση» του Θ. Μπούκα, στην οποία αναφέρεται αόριστα ότι έγραψε μερικά βιβλία και, επειδή δεν είναι θεολόγος, έπεσε σε κακοδοξίες και ζητεί την «συγγνώμη της μητρός Εκκλησίας...».

Ο Θ. Μπούκας είχε επικοινωνία μαζί μου πριν μερικά χρόνια και μου έκανε παρόμοια δήλωση, ότι θα σταματήσει τα σεμινάρια, τα οποία είχαμε χαρακτηρίσει αντιχριστιανικά, και ότι θα συνεχίσει να εργάζεται ως ψυχολόγος.

Του είπα κατηγορηματικά ότι για να λάβει συγγνώμη από την Εκκλησία πρέπει να αποφασίσει να αλλάξει επάγγελμα και να μην κάνει σεμινάρια, ούτε και «ψυχολογικά». Δεν γνωρίζω αν ο τίτλος του «ψυχολόγου» βασίζεται σε «σπουδές» σε αποκρυφιστικές, γκουρουιστικές οργανώσεις η ψυχολατρείες, στις οποίες ρητώς αναφέρεται. Πρέπει να πω ότι ομάδες, όπως του γκουρού Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκι, της Σαηεντόλοτζυ, του γκουρού Ραζνίς, έχουν ιδρύσει εκατοντάδες οργανώσεις-αχυρανθρώπους, με το προσωπείο της φιλοσοφίας, της παιδαγωγικής, της ψυχολογίας κ.ο.κ. Προφανώς και ο κ. Μπούκας κινείται σε παρόμοια πλαίσια. Δεν γνωρίζω αν στη χώρα μας το επάγγελμα του ψυχολόγου είναι κατοχυρωμένο. Για την ενημέρωσή σας, αναφέρω ότι ο Θεοφάνης Μπούκας ίδρυσε το «Κέντρο Προγραμματισμού Ζωής», το «Ινστιτούτο Προγραμματισμού Ζωής» και την «Εκδοτική ΑΕ».

Με τη μέθοδό του «Ψυχοδυναμική», «αυτογνωσία» κ.ο.κ., και τα διάφορα σεμινάρια που κλιμακώνονται και προσφέρονται έναντι μεγάλων χρηματικών ποσών, υπόσχονται τη λύση όλων των προβλημάτων, πλούτο, ευημερία, υγεία κ.λπ. Το σύστημα είναι ένα ανακάτεμα διαφόρων μεθόδων, όπως του Σίλβα Μάιντ Κοντρόλ, της Σαηεντόλοτζυ και άλλων ψυχολατρειών, ινδουισμού κ.λπ. Από τους οπαδούς του απαιτούσε να του δίδουν το ένα δέκατο των εισοδημάτων τους («δεκάτη»).

Οι «τεχνικές» του στηρίζονται στη «θέση-κλειδί», ότι δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στον Θεό και στον κόσμο. Το μόνο που υπάρχει είναι η διαχρονική ολότητα, η σκέψη, που ταυτίζεται με το πνεύμα που βασιλεύει πάνω σ᾿ όλη τη ζωή και είναι η «εσωτερική δύναμη», η «μυστικιστική αλήθεια», «ο σπουδαιότερος Εαυτός». Με τις τεχνικές της κίνησης και ιδιαίτερα με τη σεξουαλική αλχημεία πιστεύεται πως αυτή η δύναμη ενεργοποιείται και πραγματώνει οποιαδήποτε επιθυμία του ανθρώπου. Αρκεί ο άνθρωπος να αποκτήσει την «αυτογνωσία» και μ᾿ αυτό τον τρόπο να ταυτισθεί με την Συμπαντική Δύναμη, που ο Μπούκας ονομάζει θεό.

Πάνω σ᾿ αυτή την αντιχριστιανική δοξασία στηρίζεται η «Ψυχοδυναμική» ή και η ψυχολογία του Θεοφάνη Μπούκα. Στόχος των τεχνικών του είναι η αφύπνιση αυτής της παγκόσμιας Ζωτικής Δύναμης. Ο άνθρωπος δεν είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά τμήμα της θείας Δημιουργικής Ουσίας.

Κατά την αντίληψη της ψυχολογίας του Μπούκα, η δυστυχία είναι αποτέλεσμα της άγνοιας σχετικά με την αληθινή μας ύπαρξη, «αρνητική σκέψη», επειδή πιστεύουμε ότι δυστυχούμε, ενώ ο «γνωστικός» της κινήσεως «γνωρίζει» ότι ταυτίζεται με τη «θεία Δημιουργική Ουσία» και, συνεπώς, η αρρώστια, η φτώχεια, η δυστυχία είναι ανύπαρκτη και παίρνει υπόσταση στη σκέψη του, η οποία μεταβάλλεται σε ύπαρξη. Σ᾿ αυτό το θέμα αναφέρομε διεξοδικά στο βιβλίο μου «Αυτογνωσία, αυτοπραγμάτωση, σωτηρία» που θα εκδοθεί προσεχώς από την Ιερά Μητρόπολη Νικοπόλεως και Πρεβέζης.

Ο Θεοφάνης Μπούκας, εκτός από την ινδουιστική ορολογία, χρησιμοποιεί και χριστιανικούς όρους για να δηλώσει το ίδιο περιεχόμενο. Αυτό που ονομάζει πίστη αποτελεί «νοητική κατάσταση» ή «σκέψη», δεν έχει αναφορά έξω από τον άνθρωπο. Και εκείνο που ονομάζει «προσευχή» ταυτίζεται με το διαλογισμό. Γι᾿ αυτό και υπόσχεται αποτελέσματα κατά τρόπο μηχανικό, αυτόματο, που δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε βούληση έξω από τον άνθρωπο, ούτε σε κάποια θεία βούληση.

Η αληθινή μετάνοια, οι τύψεις της συνειδήσεως, η χριστιανική έννοια της αμαρτίας, αξιολογούνται αρνητικά. Κατά τον Θ. Μπούκα οι τύψεις δημιουργούν βλάβες, γιατί αποτελούν αρνητικά συναισθήματα. Για την ψυχολογία του Μπούκα δεν υπάρχει αξιολογική διάκριση ανάμεσα στο καλό και στο κακό· είναι δύο πλευρές του ίδιου πράγματος, που αξιολογικά εξισώνονται. Η ταντρική ηθική του Μπούκα περιφρονεί τα ταμπού. Η ηδονή όχι μόνο επιδιώκεται, αλλά και μεθοδεύεται και αποτελεί σκοπό· λογίζεται η αντανάκλαση της θεϊκής ευτυχίας του εαυτού μας! Από τα ερωτήματα που τίθενται στις «ψυχολογικές» τεχνικές του Θ. Μπούκα, εξάγεται πως μεταξύ των ταμπού που εξουδετερώνονται είναι και οι σεξουαλικές διαστροφές. Δεν υπάρχουν περιορισμοί στη σεξουαλική δραστηριότητα, ούτε αναφορικά με τον τρόπο, ούτε και αναφορικά με την ηλικία. Η θέση αυτή αποκτά ιδιαίτερη σοβαρότητα στις «αρχές της παιδαγωγικής, της ψυχολογίας και κοινωνιολογίας», που εφαρμόζει ο Μπούκας.

Ο «Χριστός» του Θεοφάνη Μπούκα δεν είναι ο εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, ο Υιός του Θεού ο Μονογενής, ο δι᾿ ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν κατελθών εκ των ουρανών, ο σαρκωθείς εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου και ο σταυρωθείς υπέρ ημών επί Ποντίου Πιλάτου.

Πρόκειται για τον Λόγο του Θεού μέσα μας· ο Ιησούς Χριστός ήταν απλώς ένας «Λάμα της Ανατολής», που χρησιμοποίησε την ίδια γνώση που διδάσκει ο Μπούκας στην ψυχολογία του και την οποία μπορεί ο κάθε οπαδός του να αποκτήσει· ήταν ένας «ηγέτης των Γνωστικών»!

Σ᾿ αυτή τη διδαχή και στη λατρεία δαιμονίων ο Μπούκας εισάγει τους πιστούς του με τα λεγόμενα «δώρα του Πνεύματος», που αποτελούν ινδουιστική μύηση, κατά το πρότυπο του γκουρού Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκι. Με τη μύηση αυτή υπόσχεται την «απελευθέρωση» της «απεριόριστης θεϊκής Δύναμης μέσα μας». Εδώ χρησιμοποιούνται ακόμη και Ινδουιστικά μάντρα, όπως το ΟΜ, που αποτελεί επίκληση ινδουιστικών θεοτήτων, δηλαδή δαιμονίων.

Όλα αυτά, Σεβασμιώτατε, αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται για περίπτωση ενός ανθρώπου που έγραψε κάποια βιβλία και έπεσε έξω σε δογματικά ζητήματα, επειδή δεν είναι θεολόγος. Πρόκειται για μια οργάνωση, που εμφανίζεται με διάφορα προσωπεία και στηρίζεται ολοκληρωτικά σε διδασκαλία που ακυρώνει ολόκληρο το μήνυμα της εν Χριστῴ σωτηρίας. Αυτό αποδεικνύεται με λεπτομερείς παραπομπές στο υπό έκδοση βιβλίο μου.

Αν ο κ. Μπούκας αποφασίσει να εγκαταλείψει το αντιχριστιανικό του σύστημα, πρέπει κατ᾿ αρχήν να σταματήσει να εμφανίζεται ως «ψυχολόγος» και να αλλάξει επάγγελμα. Όμως δεν είναι διατεθειμένος να το κάνει, αφού πριν από μερικές ημέρες (28/1/1991), εμφανίστηκε στην τηλεόραση σαν ειδικός ψυχολόγος και έδωσε συμβουλές στους γονείς, πώς να αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους τον φόβο του πολέμου. Εδώ έχουμε μια κλασσική περίπτωση παραθρησκευτικής οργανώσεως που εμφανίζεται με νέο προσωπείο (του ψυχολόγου) και διαδίδει τις ίδιες δοξασίες.

Κατόπιν είναι απαραίτητο να κατηχηθεί για μακρό χρονικό διάστημα για να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της πλάνης του. Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει να ανατεθεί από την Ιερά Σύνοδο σε ειδικό θεολόγο η σε βάθος έρευνα όλων των βιβλίων του Θ. Μπούκα και ιδιαίτερα του περιεχομένου των σεμιναρίων και της διδαχής στα πλαίσια των σεμιναρίων αυτών, για την οποία ο ίδιος υπεχρέωνε τους οπαδούς του να μην την ανακοινώσουν. Ο θεολόγος αυτός θα μπορούσε να βοηθηθεί και από τον Γέροντα Πορφύριο και τον π. Φώτιο Σκάνδαλο (Καλίσια), στον οποίο έχουμε στείλει για εξομολόγηση πολλά πρώην θύματα του Θ. Μπούκα.

Εάν ο Θ. Μπούκας κατηχηθεί σωστά και εγκολπωθεί πράγματι την ορθόδοξο διδαχή, πρέπει να δείξει έμπρακτη μετάνοια και να ζητήσει δημόσια συγχώρηση και από όλα τα πρώην θύματά του, τα οποία μπορούν να κληθούν είτε από τον ίδιο, είτε από εμάς.

Είναι ανάγκη ο ειδικός λίβελος που θα υπογράψει ενώπιον των πρώην θυμάτων του να σταλεί μέσω της Ιεράς Συνόδου εις τας κατά τόπους Ιεράς Μητροπόλεις για να αναγνωσθεί από άμβωνος από όλες τις ενορίες προς περιφρούρηση των ορθοδόξων και προς δόξαν Θεού.

Δεν πρόκειται εδώ για ένα απλό «πλανεμένο πρόβατο», αλλά για αρχηγό αποκρυφιστικής οργανώσεως που συνεχίζει με το πρόσχημα του ψυχολόγου να δημιουργεί προβλήματα στην Εκκλησία της Ελλάδος, στην Εκκλησία της Κρήτης, στην Εκκλησία της Κύπρου. Εδώ δεν επιτρέπεται καμία βιασύνη. Θα πρέπει να εφαρμοσθεί η πράξη της Εκκλησίας, κατά την οποία προσδιορίζονται επακριβώς οι κακοδοξίες των αιρετικών, οι οποίοι και συνεχωρούντο αν αποδεδειγμένα μετανοούσαν ή, διαφορετικά, ανεθεματίζοντο. Δεν θεωρείται αρκετή η δημοσίευση μιας αόριστης δήλωσης που δημοσιεύεται σε κάποια «άκρη» πολυσέλιδης εφημερίδας ή κάποια προσωπική συζήτηση με κάποιον πνευματικό που ίσως δεν είχε τη δυνατότητα να ερευνήσει το βάθος της υποθέσεως και τις τρομακτικές ποιμαντικές της επιπτώσεις.

Ο Θ. Μπούκας, με αστρονομικά ποσά που συνέλεξε από τους οπαδούς του, έκτισε τεράστιο κτίριο για τις ανάγκες της οργανώσεώς του. Τίθεται το ερώτημα: Στην περίπτωση που θα θελήσει να διαλύσει την οργάνωση, πράγμα που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συγγνώμη της Εκκλησίας, τι θα κάνει με αυτό το κτίριο, το οποίο κτίσθηκε με τέτοια χρήματα, γιατί δεν μπορεί, φυσικά, να το κρατήσει για τον εαυτό του.

Δεν είμαι εναντίον της συγγνώμης της Εκκλησίας στην περίπτωση που υπάρχει πράγματι ειλικρινής μετάνοια. Αλλά η μετάνοια σ᾿ αυτή την περίπτωση προϋποθέτει σαφή αντίληψη της αμαρτίας, θεολογική αντιπαράθεση και διάθεση επανορθώσεως, που σ᾿ αυτή την περίπτωση εκφράζεται πειστικά μόνο εάν η παροχή της συγγνώμης πραγματοποιηθεί στα ανωτέρω πλαίσια.

Μετά σεβασμού,

π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος»

_________________

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!


Είναι η μεγάλη μου αγάπη...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
tati1990



Συμμετάσχουν: 10 Ιούλ 10
Δημοσιεύσεις: 36

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 04, 2017 1:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, Ε. Β. Β. & Β. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ «ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗΣ»

Eν Βούλα τῃ 12ῃ Απριλίου 2017


Προς το Χριστεπώνυμον Πλήρωμα της καθ᾿ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως


Αγαπητοί μου αδελφοί και αγαπητά μου τέκνα εν Κυρίῳ,

Με το παρόν, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με κάποιες καταγγελίες που ήλθαν εις γνώσιν μας, οι οποίες αφορούν σεμινάρια που δημιουργούν ποιμαντικά προβλήματα. Ειδικώτερα, προς ενημέρωση του Ορθοδόξου ποιμνίου και μόνο, σεβόμενοι την τιμή και την υπόληψη των εμπλεκομένων προσώπων, σας ενημερώνουμε περί των σεμιναρίων που πραγματοποιούν οι κύριοι Θεοφάνης και Δημήτριος Μπούκας, τους οποίους είμαστε υποχρεωμένοι να κατονομάσουμε καθαρά και μόνο για ποιμαντικούς λόγους, χάριν της αληθείας.

Τα σεμινάρια του κυρίου Θεοφάνους Μπούκα είναι γνωστά από την εποχή του πατρός Αντωνίου Αλεβιζοπούλου και είχαν χαρακτηριστεί από τον κορυφαίο του αντιαιρετικού αγώνος, τον μακαριστό πατέρα Αντώνιο Αλεβιζόπουλο, ως «αντιχριστιανικά», το δε σύστημά του «ανακάτεμα διαφόρων μεθόδων, όπως του Σίλβα Μάιντ Κοντρόλ, της Σαηεντόλοτζυ και άλλων ψυχολατρειών, ινδουισμού κ.λπ.»[1]. Τα σεμινάρια αυτά συνεχίζονται μέχρι σήμερα, τόσο από τον προαναφερθέντα όσο και από τον υιό του Δημήτριο. Το δε ποιμαντικό μας πρόβλημα ανακύπτει καθότι τα ανωτέρω πρόσωπα, τα οποία σεβόμεθα όπως και κάθε άλλο πρόσωπο, είναι βαπτισμένοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, οι οποίοι αναμειγνύουν Χριστιανικά με εξωχριστιανικά στοιχεία στα γραφόμενα, στα CDs και τα σεμινάριά τους.

Παραθέτουμε κάποια ενδεικτικά στοιχεία από τα γραφόμενα, τα CDs και τα σεμινάριά τους, που είναι ασυμβίβαστα με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή:

1. «Η αγάπη[2] είναι συνειδητότητα και, όταν ανθίζει, αυξάνει την ευφυΐα»[3]. ΑΛΛΑ: Αυτό αποτελεί ανατολικοθρησκευτική θεώρηση. Για τον Ορθόδοξο Χριστιανό η αγάπη δεν είναι συνειδητότητα, η αγάπη είναι πρόσωπο· η αγάπη είναι ο ίδιος ο Χριστός, με τον οποίο κοινωνούμε διαμέσου των Μυστηρίων και όχι διαμέσου σεμιναρίων. Επιπλέον, ο στόχος μας δεν είναι να αυξήσουμε την ευφυΐα μας, αλλά να γίνουμε «μωροί εν Χριστώ», δηλαδή αληθινά σοφοί.

2. «Εντατικό εργαστήριο για το πώς να επιτύχουμε, δια της εσωτερικής “σιωπής”, ένα μη παραμένοντα νου, ώστε να λειτουργεί η ευφυΐα μας αυθόρμητα»[4]. ΑΛΛΑ: ο μη παραμένων νους συνιστά άδειασμα του νου, και αυτό αποτελεί πρακτική του Βουδισμού και των ανατολικών θρησκειών. Ο Ορθόδοξος Χριστιανός δεν επιχειρεί να αδειάσει το νου του, αλλά να τον γεμίσει με τον Χριστό. Ο Ορθόδοξος Χριστιανός δεν έχει άλογη πίστη, ούτε επιθυμεί την κατάργηση της λογικής σκέψεώς του, και επικαλείται, εν ταπεινώσει, τη φώτιση του Τριαδικού Θεού και όχι την εσωτερική του ευφυΐα.

3. Ο Χριστιανός δεν χρειάζεται σεμινάρια, όπως το σεμινάριο «Η Τέχνη των Νικητών»[5], διότι αγωνίζεται να γίνει ταπεινός. Αν κάποιος είναι νικητής, αυτός είναι μόνο ο Χριστός. Ο Χριστιανός που είναι ταπεινός και έχει εμπιστοσύνη στον Θεό καταπολεμά «το άγχος και την αγωνία στην καθημερινότητά» του με τα όπλα της Εκκλησίας και όχι με μεθόδους και σεμινάρια, και φυσικά δεν επιδιώκει να «μετατρέψει τα αρνητικά συναισθήματα σε θετικά»[6] με σεμινάρια, προγράμματα και μεθόδους «Αυτοπροστασίας». Αν ως αρνητικά συναισθήματα νοούνται τα πάθη, ο Χριστιανός τα ξεριζώνει με αγώνα, μετάνοια και εξομολόγηση. Αν νοούνται τα άγχη, οι αγωνίες και οι φόβοι, η αγάπη προς τον Τριαδικό Θεό «έξω βάλλει τον φόβο» και η εμπιστοσύνη προς το Θεό νικά άγχη και αγωνίες. Αν ως αρνητικά συναισθήματα νοούνται «η αληθινή μετάνοια, οι τύψεις της συνειδήσεως, η χριστιανική έννοια της αμαρτίας»[7], τότε αυτό αποτελεί αντιχριστιανική διδασκαλία.

4. Ο Χριστιανός δεν αναζητά «εργαλεία» για να «δραπετεύσ[ει] προς την αφθονία»[8]. Ούτε σεμινάρια του τύπου «Πώς να προσελκύσετε τον πλούτο»[9]. Ούτε σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Γιατί; Διότι «ο Χριστιανός δεν αποβλέπει στην υλική ευημερία, ούτε ειδωλοποιεί τον πλούτο και τα πάθη της σάρκας του. Ακολουθεί τον δρόμο της άσκησης και της ταπείνωσης, της θεληματικής απάρνησης του πλούτου και των απολαύσεων της ηδονής, γιατί γνωρίζει πως το πολίτευμά του είναι στον ουρανό»[10].

5. Ο Χριστιανός δεν αυτοθαυμάζεται, διότι ο αυτοθαυμασμός, όπως γνωρίζουν όσοι έχουν πνευματική ζωή, ταυτίζεται με την εκδήλωση υπερηφανείας. Ο Ορθόδοξος Χριστιανός αγωνίζεται και προτρέπει και τα παιδιά για την απόκτηση της (υψοποιού) ταπεινώσεως και την εκρίζωση της (δαιμονικής) υπερηφανείας. Ο Ορθόδοξος Χριστιανός καλλιεργεί την αυτομεμψία. ΑΛΛΑ: σε βιβλίο των προαναφερθέντων διαβάζουμε: «Είσαι ένας θαυμάσιος άνθρωπος! Μπορείς να αποδεικνύεις στον εαυτό σου πως αξίζεις... Να έχεις ένα μπλοκάκι, όπου θα σημειώνεις: ...τις φορές που έκανες κάτι ωραίο και σημαντικό... Όταν σε προσβάλλουν... να ανοίγεις το μπλοκάκι αυτό για να σου θυμίζει τι θαυμάσιος άνθρωπος είσαι»[11].

6. Σε σχετικό CD της «Τέχνης των Νικητών» ακούμε: «Χρειάζεται να πάρουμε μια γενναία απόφαση. Θα είμαι θετικός και θα αγαπώ τον εαυτό μου ή θα είμαι αρνητικός και θα δέρνω τον εαυτό μου... Εύχομαι να επιλέξεις το πρώτο, γιατί το θετικό έλκει το θετικό και το αρνητικό έλκει το αρνητικό... Αυτή λοιπόν θα είναι η πρώτη γενναία απόφαση που χρειάζεται να πάρεις. Θα είμαι θετικός και θα αγαπώ τον εαυτό μου ή θα μείνω αρνητικός και θα δέρνω τον εαυτό μου με άσχημα συναισθήματα και άσχημες εικόνες και άσχημες καταστάσεις; Τι αποφασίζεις; Εύχομαι να αποφασίσεις το πρώτο... Αποφάσισε τώρα ότι αποδέχεσαι τον εαυτό σου ανεξάρτητα από τα σφάλματα ή τις ατέλειές σου... Μπορείς να δώσεις στον εαυτό σου περισσότερη αποδοχή κι αγάπη;»[12]. ΑΛΛΑ: Η βάση της Ορθοδόξου διδασκαλίας είναι η αγάπη προς τον Τριαδικό Θεό και προς τον συνάνθρωπο. Όταν ο εαυτός γίνεται κέντρο, τότε μιλάμε για φιλαυτία.

7. Τεχνικές αναπνοής, χαλάρωσης και καθοδηγούμενης φαντασίας αποτελούν χαρακτηριστικά του διαλογισμού, ο οποίος είναι απολύτως ασύμβατος με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή. Τεχνικές αναπνοής, χαλάρωσης και καθοδηγούμενης φαντασίας συναντούμε σε κείμενα και CDs των εν λόγω προσώπων[13]. Τα βήματα που ακολουθούνται στην εφαρμογή αυτών των πρακτικών είναι τα ίδια βήματα που ακολουθούνται στην πρακτική του διαλογισμού και έχουν κινδύνους για τη σωματική, ψυχική και πνευματική υγεία. Ενδεικτικά:

«Αναπνέετε αργά και κανονικά, ως εξής: Με το «ένα» εισπνέετε, με το «δύο» εκπνέετε, με το «τρία» εισπνέετε, με το «τέσσερα» εκπνέετε κ.ο.κ., έως ότου μπορέσετε να διατηρήσετε αυτόν τον κανονικό ρυθμό αναπνοής, χωρίς να μετράτε.

...Διατηρώντας αυτόν τον κανονικό ρυθμό αναπνοής, χαλαρώστε κάθε μέρος του σώματός σας με την σειρά. Πρώτα το δεξί σας χέρι: αφήστε τα δάκτυλα ελεύθερα, έπειτα ολόκληρο το χέρι από τον καρπό και κάτω, έπειτα τον βραχίονα, από τον ώμο, κ.ο.κ. Κατόπιν το αριστερό χέρι, τον αριστερό βραχίονα, τα πόδια, τους ώμους, τον λαιμό και, στο τέλος, χαλαρώστε τους μυς του προσώπου γύρω από το στόμα. Στην συνέχεια τα μάτια: αφήστε τα βλέφαρά σας να βαρύνουν μόνα τους, έως ότου μισοκλείσουν. Αισθανθείτε όλη την ένταση να ρέει έξω από το σώμα σας, αφήνοντάς το αδρανές και χαλαρό, σαν να φεύγει αέρας από μπαλόνι.

...Συνεχίστε να αναπνέετε κανονικά και, καθώς θα εκπνέετε, να λέτε στον εαυτό σας: «Βγάζω όλο το περιεχόμενο του μυαλού μου. Διώχνω όλες τις σκέψεις, όλες τις έννοιες, όλα τα άγχη». Καθώς θα εισπνέετε, να λέτε με τον ίδιο τρόπο: «Δέχομαι ειρήνη, ηρεμία και αταραξία». Έτσι αδειάζετε σταδιακά το μυαλό σας, πλησιάζοντας το πλήρες κενό»[14].

8. Σε σχετικό CD ακούμε: «Στην άσκηση που θα κάνουμε φαντάσου ότι στην περιοχή του στήθους υπάρχει ένα παράθυρο. Για να λειτουργήσει καλύτερα η άσκηση, θα χρειαστεί να καθίσεις αναπαυτικά με τα πόδια να πατούν καλά στο έδαφος, τον κορμό ίσιο και τους ώμους ανοιχτούς, έχοντας το κεφάλι με μια κλίση ελαφρώς προς τα κάτω. Συνήθως, βοηθάει και διευκολύνει να κλείσεις τα μάτια σου, γιατί αυτό διευκολύνει να συγκεντρωθείς στις άλλες αισθήσεις της ακοής και της εμπειρίας των συναισθημάτων σου, γιατί μ᾿ αυτά θα εργαστούμε τώρα. Σε λίγο θα σου πω να σκεφτείς κάτι που δεν μπορείς να κάνεις, κάτι που σε δυσκολεύει. Ένα “δεν μπορώ”. Μετά θα παρατηρήσεις το συναίσθημα που αναδύεται καθώς σκέφτεσαι αυτό που θα ήθελες να έχεις και δεν μπορείς να το έχεις. Στη συνέχεια, θα ανοίξουμε το παράθυρο και θα επιτρέψεις σ᾿ αυτό το συναίσθημα να φύγει. Με αυτό τον τρόπο εργαζόμαστε χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας... Τώρα, άνοιξε το παραθυράκι και επίτρεψε στο συναίσθημα αυτό να φύγει και να διαλυθεί. Φαντάσου το να φεύγει από το παράθυρο σαν καπνός ή σαν κάποιο υλικό που εξατμίζεται και διαλύεται και φεύγει. Βοηθάει το να παίρνεις αναπνοή από το στόμα και καθώς ανοίγεις το παράθυρο αυτό να αφήνεις το συναίσθημα να φεύγει εκπνέοντας πάλι από το στόμα»[15]. Αυτά αποτελούν ξεκάθαρα βήματα διαλογισμού. Μάλιστα, στις ανατολικές θρησκευτικές πρακτικές η φαντασία παίζει κυρίαρχο ρόλο. ΑΛΛΑ: οι Πατέρες της Εκκλησίας συνιστούν να είμαστε προσεκτικοί, διότι η φαντασία συνιστά χώρο δράσης δαιμονικών δυνάμεων, και διδάσκουν την απαλλαγή του νου από τέτοιες φαντασίες.

9. «Θέλω να φανταστείς ότι υπάρχει ένα τμήμα του εαυτού σου, που αντιπροσωπεύει τη θετική άποψη της συνήθειάς σου να καπνίζεις. Φαντάσου, λοιπόν, το τμήμα του εαυτού σου που θέλει να καπνίζεις, σε ένα από τα χέρια σου, ας πούμε στο δεξί σου χέρι. Πρότεινε το δεξί σου χέρι μπροστά και μίλησε σε εκείνο το τμήμα. Πες του, με τη φαντασία σου, ότι αναγνωρίζεις το γεγονός ότι αυτό έχει μια θετική πρόθεση[16], όταν σε σπρώχνει να καπνίζεις, και ζήτησέ του να σου πει, ποια είναι η θετική πρόθεσή του σε αυτή την απαίτηση... Ευχαρίστησε το τμήμα αυτό για την απάντησή του, πες του ότι πραγματικά αναγνωρίζεις τη σημασία που έχει για σένα η συγκεκριμένη θετική πρόθεσή του και ευχαρίστησέ το γι᾿ αυτήν. Ύστερα άφησε το δεξί σου χέρι εκεί προτεταμένο στα δεξιά σου. Και τώρα φαντάσου μία αναπαράσταση του άλλου τμήματος, με την απαίτησή του να κόψεις το τσιγάρο, στο άλλο σου χέρι, στο αριστερό. Πρότεινε αυτό το χέρι μπροστά σου και μίλησε στο τμήμα αυτό... Και τώρα μίλησε και στα δύο τμήματα, και βεβαιώσου ότι το καθένα αναγνωρίζει τη θετική πρόθεση του άλλου και το γεγονός ότι σε ένα βαθύτερο επίπεδο και τα δύο έχουν την ίδια θετική πρόθεση»[17]. ΑΛΛΑ: αυτά ταυτίζονται με πρακτικές των ανατολικών θρησκειών και του αποκρυφισμού, όπου οι άνθρωποι συνομιλούν, μέσω της φαντασίας, με διάφορα μέρη του σώματος.

10. Σε άλλο «εντατικό βιωματικό πρόγραμμα 5 ωρών, θα δοθούν πολύτιμα εφόδια, που μπορούμε να χρησιμοποιούμε ώστε να αξιοποιούμε περισσότερο από το δυναμικό μας»[18]. Αλλού, λένε, «ανακαλύπτουμε ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ την αληθινή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», αφού «Έχουμε απωθήσει μέσα μας τον μεγαλειώδη εαυτό μας, το 90% των δυνάμεών μας»[19]. Ενώ σε άλλα Μαθήματα προτρέπουν: «Ξύπνα ΤΩΡΑ τον γίγαντα δυνάμεων που κρύβεις μέσα σου και κατάκτησε τη ζωή!»[20]. Ενώ «Θέλω και Μπορώ... Με τα CD αυτά, μπορείς να τροφοδοτήσεις το δικό σου υποσυνείδητο με μηνύματα δημιουργικά και εποικοδομητικά, για να επηρεάσεις ανάλογα την ζωή σου. Κάποτε σκέφτηκες τον εαυτό σου λαμπρό, δημιουργικό, επιτυχημένο, θαρραλέο, ευγενικό, ευτυχισμένο και περιζήτητο στο περιβάλλον και την εργασία σου. Από σένα εξαρτάται να πραγματοποιήσεις το όραμα του εαυτού σου και να ενσαρκώσεις το ιδανικό που οραματίστηκες»[21]. ΑΛΛΑ: η διδασκαλία ότι μέσα μας βρίσκεται ένας «γίγαντα[ς] δυνάμεων» ή «“απεριόριστη Δύναμη”, την οποία μπορούμε με τη σκέψη ή τη νοητική μας στάση να δραστηριοποιήσουμε, είναι αντιχριστιανική»[22]. Τα ανωτέρω εμπίπτουν, σύμφωνα με τον μακαριστό π. Αντώνιο Αλεβιζόπουλο, αλλά και άλλους ειδικούς, στη θεολογική κατηγοριοποίηση της ψυχολατρείας. «Ψυχολατρείες χαρακτηρίζονται οι ομάδες εκείνες της “Νέας Εποχής” και του αποκρυφισμού, που υπόσχονται να αναπτύξουν ολόκληρο το “δυναμικό του νου” ή τη συνείδηση του ανθρώπου... Οι ομάδες αυτές υπόσχονται σ᾿ αυτούς που θα ακολουθήσουν τις συνταγές τους, πάντοτε έναντι υψηλής αμοιβής, να τους χαρίσουν τον κόσμο της απαλλαγής από το άγχος, το στρες, τον κόσμο της σωτηρίας. Όμως, ισχυρίζονται, “δεν πρέπει να την περιμένουμε απ᾿ έξω, από τον Θεό, αλλά την κρύβουμε μέσα μας και θα πρέπει, με την καθοδήγηση και τη μέθοδο που προσφέρει η οργάνωση, να την ανακαλύψουμε και να την ενεργοποιήσουμε, ώστε να πετύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα”»[23].

Εκτενώς με το θέμα των Ψυχολατρειών και με μεθόδους όπως ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός ασχολήθηκε και το 4ο Διορθόδοξο Συνέδριο του Δικτύου Πρωτοβουλιών Μελέτης Θρησκειών και Καταστροφικών Λατρειών. Με το Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό έχει ασχοληθεί επανειλημμένως και η Miviludes (Διϋπουργική Επιτροπή Επαγρύπνησης και Αγώνα εναντίον των Σεκτών). Εκτός από το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό Αιρέσεων[24], η μέθοδος του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού βρίσκεται και σε ευρετήρια σεκτών θεολογικών κέντρων του εξωτερικού[25].

Εκτός από ασύμβατη με την Ορθόδοξη Θεολογία, η μέθοδος του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού φαίνεται ότι έχει και τα χαρακτηριστικά της ψευδοεπιστήμης. Με τη μέθοδο αυτή έχουν ασχοληθεί επιστήμονες, ερευνητές και επιστημονικοί φορείς στο εξωτερικό, οι οποίοι βεβαιώνουν για την έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης της μεθόδου. Έχοντας, με τη χάρη του Κυρίου, σπουδές στην κοινωνιολογία, τη νομική και την ψυχολογία – και δεν το λέγω καυχόμενος – αντιλαμβάνομαι τη μέθοδο ως επιστημονικά μετέωρη.

Από όλα τα ανωτέρω, προκύπτει ξεκάθαρα ότι οι δραστηριότητες και οι εκδόσεις των ανωτέρω προσώπων, των οποίων την τιμή και την υπόληψη σεβόμεθα δεόντως, διαπνέονται από ένα πνεύμα της «Νέας Εποχής» που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αντι-Ευαγγελικό. Η μίξη Ορθόδοξων Χριστιανικών στοιχείων με στοιχεία και πρακτικές των ανατολικών θρησκειών και του αποκρυφισμού, η χρησιμοποίηση Ορθόδοξων Χριστιανικών όρων και εννοιών με διαφορετική νοηματοδότηση, η παρερμηνεία χωρίων της Αγίας Γραφής μας γεμίζουν με αγωνία για να μην πλανηθούν τα πιστά μέλη μας. Ως εκ τούτου, η Ιερά Μητρόπολις συνιστά στους πιστούς Χριστιανούς να αποφεύγουν οποιαδήποτε συμμετοχή στα σεμινάρια και στις δραστηριότητες των προαναφερθέντων προσώπων, τους δε ιδίους, πατρικά παρακαλεί θερμά να σταματήσουν όλες τις σχετικές δραστηριότητες, προς όφελος της ψυχής τους και χάριν της σωτηρίας τους.

Τέκνα εν Κυρίῳ αγαπητά, ας μην σταυρώνουμε τον Κύριό μας κηρύττοντας και ακολουθώντας αιρετικές και πλανεμένες διδασκαλίες. Γρηγορείτε και προσεύχεσθε. Έσεσθε έτοιμοι να υποδεχθείτε τον Αναστάντα Χριστό.



Με πατρικές ευχές και ευλογίες,



† Ὁ Γλυφάδας, Ἑλληνικοῦ, Βούλας, Βουλιαγμένης καί Βάρης,



ΠΑΥΛΟΣ ὁ Α´





ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

[1]. † π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου, «Εκκλησιαστική Αλήθεια», φύλλο 1-16/2/1995.

[2]. Όλα τα έντονα στοιχεία προέρχονται από το πρωτότυπο.

[3].
Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!

(από σεμινάριο με τίτλο «Πώς να είμαστε γενναίοι στη ζωή μας»).

[4].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[5].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[6]. Ένθ. ανωτ.

[7]. † π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου, ένθ. ανωτ.

[8].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[9].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[10]. † π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου, «Χριστιανική θεώρηση της κίνησης του Θεοφάνη Μπούκα και των Ψυχολατρειών».

[11]. Θεοφάνους Μπούκα, Δημητρίου Μπούκα, Ροδιανής Βορεάδου, Ξεπετάξτε το Διάβασμα, Επιμορφωτική Συμβουλευτική 2006, σελ. 27-28.

[12]. Δημητρίου Μπούκα, CD-εισαγωγή στην «Τέχνη των Νικητών».

[13]. Ενδεικτικά: Θεοφάνους Μπούκα, Δημητρίου Μπούκα, Ροδιανής Βορεάδου, Ξεπετάξτε το Διάβασμα, Επιμορφωτική Συμβουλευτική 2006, σελ. 29, Δημητρίου Μπούκα, CD-εισαγωγή στην «Τέχνη των Νικητών».

[14]. 8+1 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, σελ. 10.

[15]. Δημητρίου Μπούκα, CD-εισαγωγή στην «Τέχνη των Νικητών».

[16]. Ο όρος «πρόθεση» ή «θετική πρόθεση» αποτελεί ορολογία του αποκρυφισμού.

[17]. Δημητρίου Μπούκα και Ροδιανής Βορεάδου, Η τεχνολογία της αλλαγής - Γνωριμία με το NLP, Αριστεία, 2000, σελ. 181-182.

[18].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[19].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[20].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[21].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



[22]. † π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου, «Χριστιανική θεώρηση της κίνησης του Θεοφάνη Μπούκα και των Ψυχολατρειών».

[23]. Θεοφιλεστ. Επισκόπου Καρπασίας, Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό Θρησκειών και Αιρέσεων, Ι.Μ. Τροοδιτίσσης, Κύπρος, 2002.

[24]. Ένθ. ανωτέρω.

[25].

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!

και
Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!


_________________

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!


Είναι η μεγάλη μου αγάπη...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
tati1990



Συμμετάσχουν: 10 Ιούλ 10
Δημοσιεύσεις: 36

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 17, 2017 9:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τι θα γίνει τελικά...?
Θα ενεργοποιηθούν κι άλλοι...?
βάρα το! βάρα το! βάρα το! βάρα το!

_________________

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!


Είναι η μεγάλη μου αγάπη...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Το Forum της Αλεξάνδρας & του Nick Marvel Αρχική σελίδα -> Για την πίστη μας, για την πατρίδα μας, για τους δικούς μας! Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias

Abuse - Αναφορά παραβίασης - Οροι χρήσης υπηρεσίας.
Powered by forumup.gr Δωρεάν forum, Δημιουργήστε το δικό σας φόρουμ δωρεάν! Created by Hyarbor & Qooqoa
Confirmed

Page generation time: 2.764